Een Kea papagaai in de bergen

6 december 2010 - Milford Sound, Nieuw-Zeeland

Vanochtend op tijd op want we moeten een flink eind rijden naar de Milford Sound. Maar dat is geen straf, de route is ontzettend mooi. Hele valleien vol lupine, mooie uitzichtpunten en sneeuw op de toppen van de bergen. Daar wordt een mens gelukkig van. Onderweg kaarten geschreven en genoten van de uitzichten. Staan we voor een tunnel te wachten..... vliegt er een Kea op onze autospiegel!!! De enige alpine papegaai ter wereld strijkt zomaar neer op onze spiegel. Er zijn er natuurlijk nog wel meer van maar het is toch bijzonder. Naar de Milford Sound gereden, camping besproken en naar het haventje gegaan. Daar hebben we al even op afstand de Sound gezien. Morgen belooft een mooie dag te worden voor een boottochtje. Visspiezen bakken,mmm. En nog even maar de livingroom van Milford Lodge voor een afzakkertje als de zandvliegen verdwenen zijn. Wat zijn het er veel! De spreuk op de foto is genomen bij een waterval waar het water de stenen bijzondere vormen heeft gegeven.