Ontmoeting met de Blauwe pinguins

9 december 2010 - Portobello, Nieuw-Zeeland

Wat een geweldige dag toch weer. Eerst naar Dunedin, internetten, sokken kopen en messen zoeken. Op een of andere manier is er eentje verdwenen. Nog even met Jules en Jolijn gechat en naar het mooie station gaan kijken. Zie foto. Komen we bij onze camper, staan Mark en Pia weer naast ons! Dan naar de boot voor de tochtje naar de Albatrossen. Die krijgen we te zien maar ook een elephant seal en hector dolfijnen! Aalscholvers vliegen om ons heen en de dolfijnen springen om de boot heen. Die seal is heel bijzonder,de kapitein(tje) is in alle staten en pakt zijn superfototoestel. We zijn te laat terug natuurlijk. En nu zit ik gezellig aan de wijn in de camper en is Chris nog even wandelen, teveel energie. Gekookt, macaroni, op het parkeerterrein en dan naar de pinguins. Tot half 10 wachten maar dat is niet erg want een vrijwilliger vertelt ons alles over de blauwe pinguin. Dan komen ze aan land, de jonkies in de nesten roepen dat het een lieve lust is. Ze schuifelen langs onze voeten....